torsdag 26 maj 2011

Gul och orange

Här är mitt bidrag till en tävling på Scrapdrakens blogg
Gult och oranget skulle synas mest.




Jag har använt min wellpapp press för att skapa liv i det oranga pappret. Över det gula pappret lade jag på en overlay så det inte skulle bli så skarp färg.
Spetsen har jag använt glimmer mist på, innan var den vit. En kul detalj tyckte jag var att få in det latinska namnet på blomman. Det är skrivet med mini alfabet stickers, My Little Shoebox (Jag gillar verkligen att det finns många bokstäver och att det är billigt)
Bladen har jag klippt ut själv med en mönstersax och chalkat kanterna.
Bokstäverna på titeln är nog från Webster. Blommorna och de 2 swirlarna är från Prima. Sen satte jag brads bredvid blommorna och i hörnet.
En fjäril och lite rhinestones fick avsluta det hela.

2 kommentarer:

BellaMio sa...

Oj vilken härlig LO!! Många vackra färger :)

Såg din fråga om vårt tävlingskit hos Pysseltagen, så jag tänkte försöka svara dig :)

Så kul att du gillar kitet Jenny!

Medium kan vara till exempel, Mod Podge, Gesso eller One step Crackle. Det finns många olika.

Angående cardstock-frågan, så klart blir det svårt att få med alla cardstocken om man tar hela, men en enda liten bit av alla går att få plats med, man kan ju stansa ut blommor i ett eller två, ha ett som bakgrund, göra fotomatta av ett m.m.

Hoppas du vill vara med!! Du kan beställa kitet från till och med den 24:e juni.

Stephi sa...

den blev jättefin! Vilka härliga färger som skulel vara med.
Tack för att du vill vara med på min candy. Lycka till,
stephi